תוכן עניינים

יועץ מס אמריקאי

חשיבותו של יועץ מס אמריקאי ורו"ח למיסוי אמריקאי

בעוד אזרח ישראלי, שאינו בעל אזרחות אמריקאית, מחויב לדווח לרשויות בארה"ב רק על הכנסותיו בארה"ב, אזרח אמריקאי מחויב בדיווח על הכנסתו הגלובלית, גם אם הוא איננו גר או חי בארה"ב, כלומר, גם אם איננו תושב ארה"ב.

מדוע חשוב להגיש דו"ח מס אמריקאי?

בין ארה"ב לישראל קיימת אמנת מס אשר בנויה על מספר עקרונות בסיסיים. העיקרון הראשון הינו מניעת כפל מס עבור אותה הכנסה, כלומר מניעת מצב בו אדם יחיד משלם פעמיים מס בעבור אותה ההכנסה. העיקרון השני הוא תשלום הפרשי מס עבור המדינה עם אחוז המס הגבוה יותר מבין השתיים, כלומר רק אם המיסוי בארה"ב גבוה יותר מהמיסוי בישראל, על האזרח האמריקאי לשלם מיסוי בארה"ב על אותה ההכנסה. בנוסף, האמנה בין שתי המדינות מסדירה אחוזי מיסוי קבועים לסוגי הכנסות מסוימות. כמו כן, ישנם הכנסות אשר יהיו פטורות ממס, כמו: תשלומי פנסיה מהמדינה, תשלומי ביטוח לאומי ועוד.

יועץ מס אמריקאי

כאשר מגישים דו"ח מס אמריקאי, ישנן שלוש אפשרויות:

1.דו"ח מס אפס: בדוח זה, נראה כי אינכם חייבים במס בארה"ב, ואינכם דורשים החזר כספי. בדרך כלל הגשת דו"ח מסוג זה נובעת רק מחובת הדיווח שעליכם לבצע.
2. חבות במס: בהגשת דו"ח זה, על מגיש הדו"ח לשלם מס בארה"ב בשל הכנסותיו. סיטואציה שכזו יכולה לנבוע מכמה אפשרויות, כמו: הכנסות בישראל בהן רמת המיסוי בארה"ב גבוהה יותר מאשר בארץ ועל כן על האזרח שאינו תושב אמריקאי לשלם את הפרשי המס, הכנסות שהופקו בארה"ב אך לא בוצעו להן ניכויי מס במקור וכדומה.
3.קבלת החזר כספי: בדו"ח זה, מגיש הדוח יקבל החזר מהרשויות בארה"ב בשל מגוון סיבות, כגון: תשלום מס עודף בארה"ב, זכאות לקרדיט בשל החזר שכר לימוד, החזר עבור ילדים, החזר עבור מס הכנסה שלילי וכדומה. במקרה של החזר, קבלת ההחזר תתבצע על ידי הרשויות בארה"ב דרך הפקדה לחשבון בנק אמריקאי או באמצעות צ'ק

הגשת דוחות מס אמריקאים יכולים להיעשות בקלות יתרה בעזרת תכנון מיסוי מבעוד מועד. אנו במרקוביץ'-כהן עומדים לרשותכם בכל שאלה וממליצים ליצור קשר כדי לבצע את התהליך בקלות ובנוחות

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם, ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

מאמרים נוספים

ישראלים רבים מחזיקים באזרחות אמריקאית, אולם רבים מהם אינם מודעים לכך שהם עשויים להיות זכאים להחזר מס מארצות הברית.
מס ירושה בארה"ב הוא מס שחל על עיזבונו של אדם שנפטר. במאמר הקצר הבא נדגיש את ההבדלים במיסוי ירושות בין אזרחים אמריקאים לישראלים שמשקיעים בארצות הברית, נעמוד על מדרגות המס והפטורים האפשריים וניגע בכמה היבטים שקשורים להבדל בין משקיע יחיד להתאגדות משותפת.
EIN או Employer Identification Number, הוא מספר זיהוי פדרלי המונפק על רשות המיסים הפדרלית (IRS) של ארצות הברית. הוא משמש לישויות משפטיות, כגון חברות, שותפויות, LLC ועסקים עצמאיים, לצורכי מס. מספר EIN הוא המקביל האמריקאי למספר תעודת זהות (ח.פ.) בישראל.