תוכן עניינים

השינויים הצפויים ב-2017


מה צפוי לנו ב- 2017?

החל מה-1.1.17 נכנסו מספר חוקים חדשים, שכדאי שכולנו נכיר. חוקים אלו עשויים להשפיע על לא מעט אנשים מאחר והם נוגעים בין היתר למדרגות המס, לשכר ולימי החופשה. לפניכם מספר חוקים עיקריים שרלוונטיים כמעט לכולם:

רפורמה במדרגות המס משרד האוצר העביר רפורמה בה חלים שינויים בחישוב מדרגות המס. הרפורמה הגדילה את מרווחי המס שלפיהן מחושב מס הכנסה, כך שמדרגת המיסוי השנייה תחל משכר של 6,221 שקלים ולא כפי שהיה עד כה – 5,221. כמו כן, מדרגת המס הרביעית תתחיל למי שמשתכר ב- 14,321 שקלים בחודש ולא כפי שהיה עד כה – 13,861. בנוסף, אנשים המשתכרים עד 20 אלף שקלים ישלמו כמה עשרות שקלים פחות בכל חודש עבור מס הכנסה.

גם במדרגת המס השלישית ישנו שינוי, כאשר שיעור המס על מי שמשתכר בין 8,921-14,320 שקלים יופחת מ-21% ל20%. מי שבעיקר ירגיש את הפחתת המס היא שכבת הביניים, שעבורה השינוי יכול להגיע לעשות עד מאות בודדות של שקלים בכל חודש. זאת לעומת מקבלי שכר המינימום והשכר הנמוך, אשר לא אמורים להיות מושפעים במיוחד, אם בכלל. מי שירגיש פגיעה כלכלית קלה הם דווקא מקבלי השכר הגבוה, מי שמשתכר החל מ- 60,000 שקלים. אנשים אלו צפויים לשלם כ-200 שקלים יותר בכל חודש.

העלאת שכר המינימום כחלק מההסכמה על העלאת שכר המינימום בשלוש פעימות, נכנסת הפעימה השלישית לתוקף ב-1.1.2017. החל מתאריך זה שכר המינימום החודשי יעמוד על 5,000 שקלים, ובהתאם שכר המינימום השעתי יהיה 26.88 שקלים. בסוף מרץ 2017 שכר המינימום יעמוד על 5,300 שקלים.

יום חופש נוסף מספר ימי החופש השנתיים אותם מחויבים המעסיקים להעניק לעובד גדל החל מה- 1.1.2017. המשמעות לחוק זה היא שאנשים אשר עובדים שישה ימים בשבוע יקבלו 14 ימי חופש (במקום 12 ימים שהיו עד כה), ואנשים אשר עובדים חמישה ימים בשבוע יקבלו 12 ימי חופשה (במקום 10 ימים שהיו עד כה). המרוויחים העיקריים מחוק זה הם עובדים שאינם מאוגדים ועובדים צעירים, אשר לא חתומים על הסכמי שכר קיבוציים שם המעסיק מחויב להעלות את ימי החופש בהתאם להסכם.

חיסכון עבור כל ילד החל מה- 1.1.2017, יפריש ביטוח לאומי 50 שקלים בכל חודש לכל ילד בישראל. החיסכון יופרש מתוך קצבת הילדים, וינוהל בקופת גמל או בפיקדון בנקאי באחד ממוסדות הפיננסיים המאושרים, לפי בחירת ההורים. כמו כן, יוכלו הורים להחליט ולהפריש בנוסף ל-50 השקלים מביטוח לאומי 50 שקלים נוספים לאותה תוכנית חיסכון, שם הכסף שיופקד ייהנה מאותם תנאים טובים. חשוב לדעת כי ביטוח לאומי יפריש רטרואקטיבית שבעה חודשים, כאילו שהחיסכון החל במאי 2016.

את כספי החסכונות, הילדים יוכלו למשוך כאשר ימלאו להם 18 שנים. עד להגיעם לגיל זה, צפויים להצטבר בחסכונות סכומים מכובדים של עשרות אלפי שקלים (תלוי בגילו של הילד כאשר החלה תוכנית החיסכון). את הבחירה במסלול החיסכון ניתן לבצע באתר של ביטוח לאומי. הורים אשר לא יבחרו לילדיהם סוג תוכנית חיסכון עד ליוני 2017, יבחר הביטוח הלאומי את מסלול החיסכון עבורם.

פנסיה חובה לעצמאים החל מה-1.1.2017 יחויבו כל העצמאים בישראל, בדומה לכל השכירים, להפריש לחיסכון פנסיוני. עבור הכנסה של עד חצי מהשכר הממוצע במשק, העצמאים יצטרכו להפריש 4.45% לחיסכון פנסיוני. עבור הכנסה של חצי מהשכר הממוצע ועד לשכר הממוצע יצטרכו העצמאים להפריש 12.55% לחיסכון פנסיוני. חוק זה נועד להגן על העצמאים, שכן אינם זכאים לדמי אבטלה, וזה מאחר והעצמאים יוכלו למשוך חלק מהחיסכון הפנסיוני במקרה של חוסר הכנסות או סגירת העסק.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם, ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

מאמרים נוספים

ישראלים רבים מחזיקים באזרחות אמריקאית, אולם רבים מהם אינם מודעים לכך שהם עשויים להיות זכאים להחזר מס מארצות הברית.
מס ירושה בארה"ב הוא מס שחל על עיזבונו של אדם שנפטר. במאמר הקצר הבא נדגיש את ההבדלים במיסוי ירושות בין אזרחים אמריקאים לישראלים שמשקיעים בארצות הברית, נעמוד על מדרגות המס והפטורים האפשריים וניגע בכמה היבטים שקשורים להבדל בין משקיע יחיד להתאגדות משותפת.
EIN או Employer Identification Number, הוא מספר זיהוי פדרלי המונפק על רשות המיסים הפדרלית (IRS) של ארצות הברית. הוא משמש לישויות משפטיות, כגון חברות, שותפויות, LLC ועסקים עצמאיים, לצורכי מס. מספר EIN הוא המקביל האמריקאי למספר תעודת זהות (ח.פ.) בישראל.