תוכן עניינים

מיסוי דירה שלישית

ביום 06/08/2017 ביטל בג"ץ את חוק מיסוי ריבוי נכסים, אשר נקרא גם "החוק למיסוי הדירה השלישית".
נכון למועד זה, המשמעות הינה שהחוק אינו ייכנס לתוקף.

החוק היה מתוכנן להיכנס לתוקף ב-31 ביולי 2017, ועד למועד זה אמור היה כל מי שיש לו 3 דירות ומעלה להודיע לרשות המסים שהחוק חל עליו, ולשלם מחצית מתשלום המס השנתי, כלומר – עד 9,000 שקל.
משמעות החלטה זו בבג"ץ הינה בעלת השפעה רבה מחד על שוק שוכרי הדירות ומאידך על בעלי הדירות עצמם. שכן, בוצעו כבר הליכים רבים (בעיקר מצד בעלי הדירות) על מנת להתכונן לחוק זה.

חלקם העבירו לילדיהם את הדירות (העברה אשר פטורה ממס שבח), חלקם מכרו את הדירות, חלקם העלו את שכר הדירה לשוכרי הדירות (ובכך מגלגלים את המס על השוכרים), וחלקם אף העבירו השקעותיהם לחו"ל.

בבג"ץ נקבע שבהליך חקיקת החוק בוועדת הכספים "נפל פגם היורד לשורשו של ההליך".
לאור פגם זה בג"ץ קבע שניתן יהיה לשוב ולחוקק את החוק לאחר הקריאה הראשונה שבה התקבל בכנסת, כלומר – על מנת לחוקקו יש לקיים דיון נוסף בוועדת הכספים כדי לאשרו, ולהעלותו שוב להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם, ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

מאמרים נוספים

מס ירושה בארה"ב הוא מס שחל על עיזבונו של אדם שנפטר. במאמר הקצר הבא נדגיש את ההבדלים במיסוי ירושות בין אזרחים אמריקאים לישראלים שמשקיעים בארצות הברית, נעמוד על מדרגות המס והפטורים האפשריים וניגע בכמה היבטים שקשורים להבדל בין משקיע יחיד להתאגדות משותפת.
EIN או Employer Identification Number, הוא מספר זיהוי פדרלי המונפק על רשות המיסים הפדרלית (IRS) של ארצות הברית. הוא משמש לישויות משפטיות, כגון חברות, שותפויות, LLC ועסקים עצמאיים, לצורכי מס. מספר EIN הוא המקביל האמריקאי למספר תעודת זהות (ח.פ.) בישראל.
כל אזרח אמריקאי או מחזיק בגרין קארד, גם אם חיים בישראל או במדינה אחרת מחוץ לארה"ב, מחויבים לדווח לרשויות בארה"ב על כל חשבונות הפיננסיים הזרים שלהם באמצעות טופס FBAR (טופס 114). טופס FBAR או Foreign Bank Account Report הוא טופס דיווח שנתי שנדרש לדווח על כל חשבונות פיננסיים זרים שלהם.